Dlaczego otworzyłam Akademię Małych Einsteinów?
Podczas studiów zauważyłam przepaść pomiędzy systemem nauczania wczesnoszkolnego zawartego w Podstawie Programowej tworzonego kilkadziesiąt lat temu, a obecnymi wyzwaniami, przed którymi stoją nasze dzieci.
Żyjemy w dynamicznym, zmieniającym się świecie, dlatego też pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna również powinna być uzupełniania o kolejne wartości, a nie pozostawać w starych schematach.
W moim przekonaniu obecny sposób nauczania jest nieefektywny i taki pozostanie dopóki realizacja Podstawy Programowej będzie celem pracy nauczyciela. Neutralność nauczania jest możliwa tylko wtedy, kiedy nauczyciel będzie mógł realizować własny program z uwzględnieniem Podstawy Programowej i najważniejszego postulatu „podążania za uczniem”.
Brakowało mi elementarnych narzędzi i konceptów, które pozwolą przygotować dzieci w wieku przedszkolnym do radzenia sobie z wyzwaniami zmieniającego się świata.
Wymieniając kilka z nich, to przede wszystkim:
- zdolność do pracy w grupie,
- adaptacja do zmieniającego się otoczenia,
- edukacja finansowa i emocjonalna,
- efektywne rozwiązywanie konfliktów.
Nauczyciel oraz rodzic musi być świadomy, że każdy rozwija się inaczej, a dzieci są bardziej wrażliwe niż kiedykolwiek wcześniej. W tym wszystkim, jednym z priorytetów jest współpraca i poszanowanie rodzica i dziecka jako głównych partnerów.
Akademia Małych Einsteinów – Wracając do moich studenckich marzeń
Moją motywacją początkową było związane ze studenckim marzeniem, prowadzenie miejsca opartego na relacjach, nie tylko nauczycieli z dziećmi, ale również z rodzicami. Przedszkola, w którym dyrektor – to osoba wszystkim dobrze znana i bliska. Dająca poczucie bezpieczeństwa i wzbudzająca zaufanie mojej drużyny nauczycieli, rodziców i oczywiście dzieci.
Początkowo nie posiadałam wystarczających zasobów finansowych, by zrealizować swoje marzenia. Rozpoczęłam pracę tymczasową (jak wtedy planowałam) jako guwernantka. Pracowałam tam kilka lat, zwiedzając z moim podopiecznym i jego rodzicami cały świat i skrupulatnie gromadząc środki na otworzenie przedszkola.
Moje marzenie zaczęłam realizować w momencie, kiedy pojawiła się na świecie moja pierwsza córka. Wówczas wtedy zainteresowałam się ofertą przedszkoli w Krakowie.
Po pierwszych latach motywacja nieco się zmieniła. Zaczęłam skrupulatnie dobierać członków drużyny z którymi współpracuję i tworzyć wraz z nimi: wyjątkowe programy wychowawcze tak, aby Akademia Małych Einsteinów była nie tylko przyjaznym miejscem, ale również bardzo wartościowym dla zbilansowanej edukacji i wszechstronnego rozwoju dzieci. Dalej okazało się, że przedszkole jak każda firma potrzebuje dobrego zarządzania.
Obecnie wracam do marzenia o współpracy z rodzicami czego wyrazem jest ten blog.
Jestem przekonana, że prezentowane tutaj treści będą ciekawe, ważne i inspirujące.
Co jeszcze jest dla mnie ważne?
Najważniejsi są nauczyciele, jako leader jestem odpowiedzialna za całą moją drużynę. Bardzo szanuje i podziwiam nauczycieli oraz asystentów nauczycieli z którymi mam przyjemność współpracować. Wysokie standardy, customer service, otwarte myślenie i zawsze gotowość do działania – to między innymi wyróżnia Akademię na tle innych przedszkoli.
Akademia Małych Einsteinów jest rozpoznawana i doceniana przez rodziców. Zapisujemy dzieci z 2-3 letnim wyprzedzeniem. Mam świadomość wysokiej konkurencyjności dla tej branży, dlatego stale wraz z nauczycielami podwyższam standardy, a do sukcesu podchodzę z dużą rezerwą.